Govorna komunikacija u dizalima
Većina dizala na upravljanju tvrtke Tehnostan opremljena govornim uređajima
Ukoliko netko od putnika ostane zatočen u dizalu koje je zastalo u oknu radi nekakvog kvara zasigurno se ne osjeća najugodnije. U tom trenutku važno je naglasiti da su dizala i u slučaju zastoja sigurna te da putnici moraju ostati smireni i čekati pomoć za izlazak iz dizala.
Kako dozvati pomoć?
Do sada su putnici imali na raspolaganju alarmno zvonce ili eventualno mobilne telefone.
NOVOST
U slučaju da putnik ostane zarobljen u dizalu, dovoljno je da 4 sekunde drži pritisnutu tipku ALARM u kabini i uređaj će direktno iz dizala putem mobilne komunikacije pozvati servisni centar i krenuti u oslobađanje iz dizala. Osoba u dizalu može neograničen broj puta pozivati nadzorni centar i razgovarati s osobljem, što je jako važno radi smirivanja putnika i izbjegavanje panike. Opremanje dizala dodatnim uređajima i uspostava poziva (odvija se putem GSM mreže) plaćaju se iz pričuve stambene zgrade.
Zakon
Promjenom Zakonskih odredbi od siječnja 2019. godine sva dizala će morati osigurati zatočenim putnicima direktnu komunikaciju sa servisnim centrom ili predstavnikom suvlasnika.
Ostale prednosti
Osim što će putnici moći direktno komunicirati sa ovlaštenim osobama konačni cilj Pravilnika je osim navedenog taj da nadzorni centar kontinuirano prati ispravnost ugrađenog uređaja i dostupnost veze daljinskim putem. Najmanje svakih 72 sata iz dizala bi se upućivao testni alarm. U slučaju da testni alarm izostane, nadzorni sustav automatski obavještava osoblje nadzornog centra i održavatelja dizala, kako bi se otklonio uzrok problema.